mardi 26 mai 2015

Décès inopiné de Steff Peire.

Le guitariste, luthier et fabricant de guitares, Steff Peire vient de nous quitter.
Les hommages d'amis ou de collègues pleuvent sur sa page facebook.
Un exemple parmi cent, David Piedfort/
"Ik kreeg vandaag het verdrietige nieuws dat de wereld afscheid moet nemen van goede vriend en straffe gitaarklepper Steff Peire. Hoewel het nieuws nog maar net uit is, weet ik geen verdere details. Steff was een geweldige muzikant en luthier die jaren mijn bloedjes van instrumenten onder handen nam en daarnaast ook 2 prachtige telecasters voor me bouwde. Steff was de man met de kleine truukjes, de goede raad, het leuke advies en dat alles onder een mantel van die rustige diepe stem. Steff, ik ben er werkelijk kapot van jongen! ik denk dat we nog niet klaar waren om het verder te doen zonder u".
Avec son projet Steff Peire and friends, il avait l'habitude de se produire dans les bluescafés du pays.
R I P!